فشار کاری آبپاش های کشاورزی

آبپاش های کشاورزی

فشار کاری آبپاش های کشاورزی : برای استفاده صحیح از آبپاش ها و گرفتن نتیجه ای بهتر، همانند سایر تجهیزات باید به یکسری از نکات توجه کرد که فشار کاری آبپاش ها یکی از آن موارد است.

آبپاش ها در سیستم آبیاری تنها در فشار عملیاتی مجاز تعیین شده توسط سازنده های آن، قادر خواهند بود تا عملیات آبیاری و پاشش را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 

تولید کننده پیچ متری

 

اگر فشار کاری آبپاش در نظر گرفته نشود و استانداردها رعایت نشود با مشکلاتی نظیر موارد زیر برخورد خواهید کرد:

برهم ریختن یکنواختی پاشش
افزایش و یا کاهش سرعت چرخش
عدم چرخش
استهلاک بالا
خطرات برای رشد گیاه
آبپاش های کشاورزی یکی از تجهیزات و در واقع آخرین جز سیستم ‎‌های آبیاری بارانی می باشد. کاربرد آن به این گونه است که آب را به منظور آبیاری زمین ها از لوله های پلی اتیلن انتقال آب می گیرد. این آب تحت یک فشار خاص و به صورت یکنواخت، به کمک آبپاش ها بر روی سطح گیاه و خاک پاشیده می شود؛ به همین جهت آبپاش ها شاید مهم ترین بخش سیستم های آبیاری بارانی به نظر آیند.
آبپاش دو نازله برنجی تمام دور
دبی یا میزان کارکرد آبپاش
اول از همه برای آن دسته از افرادی که نمی دانند دبی چیست، بهتر است به یک تعریف کلی راجع به آن برای آشنایی بهتر بپردازیم.

 

پیچ متری گالوانیزه

اصطلاح دبی

در واقع به حجم آبی که در یک بازه زمانی مشخص به زمین تحویل داده می ‌شود، می گویند؛ که نام دیگرش میزان کارکرد یک تجهیز نیز می باشد و معمولا بر حسب میلی ‌متر بر ساعت و یا متر مکعب بر ساعت سنجیده ‌می ‌شود.

دبی یا همان میزان کارکرد آبپاش های کشاورزی به ابعاد آبپاش، اندازه نازل، فشار کاری سیستم، تعداد آبپاش‌ های بکارگرفته شده در سیستم و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد.

فراموش نکنید که همواره نرخ بارش آبپاش باید از نرخ نفوذ آب در خاک کمتر باشد؛ زیرا در صورت نبود این مهم، امکان ایجاد روان شدن ‌آب بر روی سطح زمین کشاورزی وجود دارد.

 

پیچ متریک